REGULAMIN NAJMU SKRYTEK MENNICY SKARBOWEJ S.A.

 

Postanowienia ogólne

Niniejszy Regulamin Najmu Skrytek określa zasady korzystania ze Skrytek udostępnianych przez Mennica Skarbowa S.A. z siedzibą w Warszawie ul. Jasna 1, 00-013 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000391546, NIP 7010307347, REGON 142951136, kapitał zakładowy: 208 020,00 zł (w całości wpłacony).

 

Definicje

  1. Awaryjne Otwarcie – oznacza dokonanie otwarcia Skrytki przez Operatora bez użycia klucza, polegające na mechanicznym lub technicznym pokonaniu zabezpieczenia, mogące spowodować nieodwracalne uszkodzenie zamka;
  2. Cennik – oznacza wysokość wynagrodzenia Operatora z tytułu Najmu Skrytki i jej ubezpieczenia;
  3. Depozyt – oznacza ruchomości, w szczególności papiery lub przedmioty wartościowe, pieniądze, dokumenty, biżuterię, metale szlachetne, dzieła sztuki lub inne cenne rzeczy ruchome, które zostają zdeponowane przez Klienta w oparciu o zawartą Umowę najmu w Skrytce;
  4. Klient – podmiot (osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, nie posiadająca osobowości prawnej) zawierający z Operatorem umowę najmu Skrytki;
  5. Najem – usługa najmu Skrytki;
  6. Operator – Mennica Skarbowa S.A. z siedzibą w Warszawie wynajmująca Klientowi Skrytkę;
  7. Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin najmu Skrytek;
  8. Siła wyższa - zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, którego nie można było uniknąć ani mu zapobiec. Za siłę wyższą należy uznać działanie sił przyrody (np. powódź, pożar), zdarzenie o charakterze militarnym (np. działania wojenne), działania władzy publicznej (np. ograniczenia związane z wprowadzeniem pandemii). 
  9. Skarbiec – oznacza wydzielone i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych pomieszczenie Operatora, zawierające Skrytki i służące do przechowywania Depozytów;
  10. Skrytka – wyodrębnione i zabezpieczone miejsce w Skarbcu, które można wynająć za określoną opłatą w celu przechowywania Depozytu;
  11. Umowa – zawierana pomiędzy Operatorem a Klientem Umowa najmu Skrytki;
  12. Ustawa AML – oznacza ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 r. (DZ.U.2023.1124 z późn. zm.).
  13. Ustawa SIF – oznacza ustawę o Systemie Informacji Finansowej z dnia 1 grudnia 2022 r.  (Dz.U.2023.180 z późn. zm.).

 

Zawarcie Umowy

  1. Przed zawarciem Umowy Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu i z zasadami korzystania ze Skrytki, w tym wypełnić i przekazać Operatorowi odpowiednie oświadczenia i dokumenty, związane z obowiązującymi wewnętrznymi procedurami Operatora stworzonymi w celu wykonania obowiązków nałożonych Ustawą AML. Nieprzekazanie w/w oświadczeń uniemożliwia zawarcie umowy z Operatorem. Operator zgodnie z Ustawą AML oraz Ustawą SIF  może odmówić zawarcia umowy z Klientem po analizie przekazanych oświadczeń.
  2. W celu zawarcia Umowy, Klient składa zamówienie:
    • osobiście, składając podpisany formularz dostępny w biurze Operatora;
    • za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie Operatora
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres dostępny na stronie internetowej Operatora w zakładce kontakt;
    • telefonicznie na numery przeznaczone do składania zamówień, dostępne na stronie internetowej Operatora w zakładce kontakt.
  3. Warunkiem przyjęcia zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta.
  4. Do zawarcia Umowy dochodzi z chwilą jej podpisania przez Operatora i Klienta, po weryfikacji Klienta przez Operatora oraz po potwierdzeniu przez Klienta zapoznania się z Regulaminem.
  5. Umowa obejmuje:
    • zobowiązanie Operatora do udostępnienia Klientowi Skrytki;
    • zobowiązanie do ochrony Skarbca z zachowaniem zasad najwyższej staranności co do zabezpieczenia Skrytki;
    • wskazanie okresu Najmu oraz przysługującego Operatorowi z tego tytułu wynagrodzenia.
  6. Klient zobowiązany jest do udostępnienia Operatorowi niezbędnych dokumentów, w tym dokumentu tożsamości, którym Klient legitymuje się lub które stanowią podstawę prawną działania danej osoby w imieniu Klienta. Operator nie odpowiada za sfałszowane dokumenty tożsamości lub posłużenie się dokumentem tożsamości przez osobę ku temu nieupoważnioną, jeśli dołożył należytej staranności celem identyfikacji osoby posługującej się dokumentem.
  7. Klient będący osobą prawną zobowiązany jest do udostępnienia aktualnego wypisu z właściwego rejestru, potwierdzającego sposób reprezentacji oraz dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji. W przypadku reprezentowania osoby prawnej przez pełnomocnika Klient zobowiązany jest do okazania oryginału pełnomocnictwa w formie pisemnej lub za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
  8. Klientowi nie przysługuje prawo przeniesienia uprawnień wynikających z Umowy Skrytki na inne osoby, a w szczególności nie może zawrzeć umowy podnajmu ani oddać Skrytki do bezpłatnego używania.
  9. Klient zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Operatora wynagrodzenia oraz innych opłat zgodnie z postanowieniami Umowy, Regulaminu oraz Cennika.
  10. Zwrotne wydanie Depozytu następuje wyłącznie po uregulowaniu wszystkich zobowiązań Klienta wynikających z Umowy oraz Regulaminu, w tym w szczególności dotyczy to wynagrodzenia, innych opłat dodatkowych .

 

Zasady korzystania ze Skrytek

  1. Operator zobowiązuje się do:
  2. zachowania najwyższej staranności w zabezpieczeniu Skrytek, polegającą na zapewnieniu całodobowej ochrony powierzonego mienia oraz na zabezpieczeniu Depozytów poprzez posiadanie ważnego ubezpieczenia;
    • zapewnienia Klientom bezpiecznego i dyskretnego dostępu do Skrytki;
    • umożliwienia Klientom dostępu do Skrytki w godzinach funkcjonowania Operatora.
  3. Klient może samodzielnie dysponować zawartością Skrytki.
  4. Klient otrzymuje w dniu zawarcia umowy jeden egzemplarz klucza do Skrytki. Operator posiada zapasowy klucz do Skrytki. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikłe ze zgubienia lub udostępnienia osobom trzecim klucza do wynajętej Skrytki.
  5. Operator każdorazowo legitymuje  osoby dokonujące otwarcia Skrytki oraz może zażądać podpisu zgodnie ze wzorem podpisu złożonym na Umowie.
  6. W przypadku Awaryjnego Otwarcia sporządzony zostanie stosowny protokół, a jeżeli Operator będzie do tego uprawniony, zostanie również sporządzone nagranie video z czynności otwarcia Skrytki, a Klient zostanie niezwłocznie o tym fakcie powiadomiony.
  7. Operator ma prawo ograniczyć dostęp do Skrytki w razie nieuiszczenia przez Klienta wynagrodzenia za Najem lub innych opłat przewidzianych w Regulaminie, Umowie lub Cenniku.
  8. Klient i inne osoby upoważnione przez Klienta do korzystania ze Skrytki nie mogą wnosić do Skarbca żadnych bagaży, z wyjątkiem będących w powszechnym użytku podręcznych teczek i plecaków, aktówek lub torebek.
  9. Na terenie Skarbca obowiązuje bezwzględny zakaz używania jakichkolwiek urządzeń elektronicznych pozwalających na rejestrację obrazu lub dźwięku, urządzeń zagłuszających, przechwytujących, rejestrujących sygnały urządzeń alarmowych. Operator ma prawo wydalić z terenu Skarbca każdą osobę, która używa jakiegokolwiek urządzenia elektronicznego w strefie do tego nieprzeznaczonej, a także rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym, przy czym Klientowi w takim przypadku nie przysługuje prawo do zwrotu kwoty uiszczonego z góry wynagrodzenia.
  10. Operator nie weryfikuje zawartości Skrytki.
  11. Niedopuszczalne jest przechowywanie w Skrytkach: (i) materiałów łatwopalnych; (ii) materiałów wybuchowych; (iii) materiałów żrących; (iv) materiałów duszących i toksycznych; (v) broni i amunicji; (vi) środków odurzających i psychotropowych; (vii) narkotyków; (viii) chemii; (ix) tubek z wirusami medycznymi; (x) pierwiastków atomów; (xi) szabli, noży, (xii) materiałów psujących się; (xiii) środków o właściwościach niebezpiecznych dla otoczenia; (xiv) przedmiotów pochodzących z przestępstwa; (xv) organów ludzkich lub zwierzęcych, żywych lub martwych okazów zwierząt; (xvi) rzeczy wydzielające zapach lub emitujące dźwięk; (xvii) materiałów zagrażających życiu i zdrowiu; (xviii) jakiejkolwiek rzeczy, której posiadanie według polskiego prawa jest zabronione lub sposób jego przechowywania regulują przepisy szczegółowe.
  12. Operator nie ponosi odpowiedzialności za utratę zawartości Skrytki jeżeli Klient nie zastosował się do zasad ostrożności wynikającej z prawidłowego zabezpieczenia dostępu do Skrytki.
  13. W przypadku nieposiadania przez spadkobierców Klienta klucza do Skrytki, spadkobiercy są zobowiązani do uiszczenia opłaty związanej z wymianą zamka w Skrytce. Spadkobiercy zobowiązani są również uregulować ewentualne należności z tytułu wynagrodzenia przysługującego Operatorowi za udostępnienie Skrytki.
  14. W przypadku śmierci Klienta, Operator udostępnia Skrytkę jedynie spadkobiercom po przedstawieniu:
    • aktu zgonu,
    • prawomocnego postanowienia sądu o nabyciu spadku lub aktu poświadczenia dziedziczenia sporządzonego w formie aktu notarialnego,
    • prawomocnego postanowienia sądu o dziale spadku lub umowy działu spadku sporządzonej w formie aktu notarialnego.
  15. Z zastrzeżeniem ust. 16 poniżej, udostępnienie Skrytki jest możliwe wyłącznie na podstawie dokumentów wskazanych w ust. 14, pod warunkiem, że w dokumencie, o którym mowa w ust. 14 pkt 3 powyżej, wprost wymieniono Skrytkę.
  16. Jeżeli wymieniony w ust. 14 pkt 3 dokument nie odnosi się wprost do Skrytki, a jednocześnie dokument wskazany w ust. 14 pkt 2 powyżej, wskazuje więcej niż jednego spadkobiercę, udostępnienie Skrytki następuje jednocześnie do rąk wszystkich spadkobierców wymienionych w tym dokumencie. 
  17. Operator zobowiązany jest udostępnić Klientowi skorzystanie ze Skrytki w każdy dzień roboczy tj. od poniedziałku do piątku każdego miesiąca, w godzinach od godz. 9:00 do 17:00.
  18. Zgodnie z ustawą AML oraz wewnętrzną procedurą Operatora stworzoną na jej podstawie Operator może poprosić Klienta, pełnomocnika Klienta lub osobę upoważnioną w imieniu Klienta do przedstawienia dodatkowych informacji lub dokumentów niezbędnych w procesie weryfikacji oraz wstrzymać dostęp Klientowi, pełnomocnikowi lub osobie upoważnionej do zawartości Skrytki.

 

Pełnomocnicy

  1. Klient może ustanowić pełnomocników do samodzielnego dysponowania Skrytką.
  2. Postanowienia Regulaminu dotyczące Klienta mają odpowiednie zastosowania do pełnomocnika, spadkobierców oraz następców prawnych Klienta.
  3. Ustanowienie więcej niż jednego pełnomocnika wymaga zgody Operatora.
  4. Pełnomocnictwo do dysponowania Skrytką uwierzytelnione jest złożeniem podpisu Klienta w obecności Notariusza (notarialne poświadczenie podpisu) lub podpisu pełnomocnika i Klienta w obecności pracownika Operatora.
  5. Pełnomocnictwo Klienta do dysponowania Skrytką:
    • może być udzielone i odwołane w każdym czasie i jest skuteczne od daty powołanej w dokumencie, jednak nie wcześniej niż od dnia przedłożenia go Operatorowi;
    • w przypadku osób fizycznych, wygasa w momencie śmierci Klienta, przy czym Operator nie ponosi odpowiedzialności w przypadku braku informacji o śmierci Klienta;
    • nie upoważnia do rozwiązania Umowy, udzielania dalszych pełnomocnictw, podpisywania aneksów do Umowy ani do dokonywania dyspozycji w przypadku śmierci Klienta będącego osobą fizyczną.
  6. Operator nie ponosi odpowiedzialności wobec spadkobierców za zmiany w zawartości Skrytki dokonanej przez pełnomocników Klienta.

 

Ograniczenia w korzystaniu ze Skrytki

  1. Operator ma prawo odmówić dostępu do Skrytki lub wstrzymać wydanie Depozytu w przypadku:
    • otrzymania stosownego postanowienia lub innego orzeczenia sądu, prokuratora lub organów kontroli skarbowej;
    • otrzymania stosownego postanowienia od innych niż wymienione w pkt 1 powyżej podmiotów, jeśli upoważnienie do takich działań wynika z przepisów prawa;
    • otrzymania nakazu przeszukania Skrytki, wydanego przez organ prowadzący postępowanie karne;
    • uzyskania przez Operatora wiadomości o upadłości Klienta lub otwarciu jego likwidacji – do momentu pojawienia się syndyka masy upadłościowej lub likwidatora;
    • otrzymania orzeczenia komornika prowadzącego postępowanie egzekucyjne z majątku Klienta;
    • uzasadnionego podejrzenia iż klient przechowuje niedopuszczalny depozyt zgodnie z paragrafem 4  Regulaminu;
    • nieuiszczenia wynagrodzenia za Najem Skrytki lub innych opłat zgodnie z Cennikiem lub w przypadkach określonych w ustawie AML.
  2. W przypadku długiej kolejki oczekujących na dostęp do Skrytki lub innych sytuacji, Operator może skrócić jednorazowy czas pobytu Klienta w Skarbcu, informując go o tym wcześniej i podając przewidywany czas w jakim pobyt w Skarbcu będzie możliwy.

 

Wynagrodzenie Operatora oraz płatności

  1. Z tytułu Najmu Skrytki Operatorowi przysługuje wynagrodzenie określone w Cenniku.
  2. Klient może dokonać płatności za Najem Skrytki w sposób wskazany na stronie internetowej Operatora, w zakładce Cennik.
  3. W przypadku zawarcia Umowy najmu Skrytki na czas określony, Klient jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia z góry za całość okresu objętego Umową.
  4. W przypadku zawarcia Umowy na czas nieokreślony, Klient jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za pierwszy rok obowiązywania Umowy najmu Skrytki w dniu podpisania Umowy, a za kolejne okresy roczne nie później niż do pierwszego dnia kolejnego rocznego okresu obowiązywania Umowy.
  5. W przypadku Umów zawieranych na czas nieokreślony, Operator zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości wynagrodzenia z ważnych przyczyn, do których zalicza się:
    • zmianę powszechnie obowiązujących przepisów, wpływających na koszt prowadzenia przez Operatora Najmu Skrytek;
    • wyrok lub decyzja administracyjna bezpośrednio wpływająca na zmianę kosztów Najmu;
    • zmianę taryf energii elektrycznej, taryf pocztowych lub telekomunikacyjnych wpływających na koszt prowadzenia przez Operatora Najmu Skrytek;
    • zmianę cen towarów i usług konsumpcyjnych o nie mniej niż 0,5%, na podstawie kwartalnego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanych przez GUS.
  6. W przypadku wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 5 powyżej, Operator informuje Klienta w sposób pisemny na wskazany adres do korespondencji nie później niż 14 dni przez planowanym wprowadzeniem zmian. Zmiany te nie wymagają modyfikacji przepisów Umowy.

 

Ubezpieczenie

 

  1. Operator ubezpiecza każdą Skrytkę do kwoty minimalnego ubezpieczenia, wskazanego w Cenniku, a wynagrodzenie za ubezpieczenie zawiera się w kwocie Najmu.
  2. Operator umożliwia Klientowi ubezpieczenie Skrytki ponad kwotę minimalnego ubezpieczenia. Operator przedstawi ofertę na wskazany poziom ubezpieczenia oraz opłaty z tym związane. Po akceptacji oraz pokryciu opłaty z tytułu zwiększonego ubezpieczenia zostanie ono zarejestrowane w polisie ubezpieczeniowej Operatora, ze wskazaniem na konkretny nr Skrytki. Koszty dodatkowego ubezpieczenia pokrywa Klient.
  3. Operator odpowiada z tytułu utraty lub uszkodzenia zawartości Skrytki do wartości limitu ubezpieczenia danej Skrytki.

 

Rozwiązanie Umowy

  1. W przypadku Umowy zawartej na czas oznaczony, Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą upływu czasu na jaki została zawarta.
  2. W przypadku Umowy zawartej na czas nieoznaczony, każda ze Stron może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
  3. Klient zobowiązuje się do odebrania Depozytu, opróżnienia Skrytki i oddania kluczy najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania Umowy.
  4. Miesiąc przed upływem terminu obowiązywania Umowy na czas określony Operator zawiadomi Klienta o końcu obowiązywania Umowy i wezwie go do odbioru Depozytu albo złożenia oświadczenia w zakresie przedłużenia obowiązywania Umowy, uiszczenia stosownej opłaty oraz aktualizacji danych.
  5. Przed upływem terminu obowiązywania Umowy na czas określony Klient może dokonać przedłużenia Umowy składając odpowiednią dyspozycję pisemnie, elektronicznie (e-mail) lub osobiście oraz dokonując zapłaty wynagrodzenia należnego Operatorowi przelewem na konto Operatora lub osobiście zgodnie z Cennikiem.
  6. W przypadku niezwrócenia przez Klienta kluczy do Skrytki najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania Umowy, Operator wzywa Klienta w formie pisemnej, przesyłką rejestrowaną, do złożenia oświadczenia w zakresie dalszego wynajmu Skrytki i uiszczenia opłaty.
  7. W przypadku Umowy zawartej na czas nieokreślony, jeżeli Klient nie zwróci kluczy do Skrytki, ani nie uiści wynagrodzenia za kolejny okresu Najmu, Operator będzie uprawniony do wypowiedzenia Umowy.
  8. W przypadku braku odpowiedzi od Klienta w związku z wezwaniem Operatora, o którym mowa w ust. 6 powyżej, przez okres sześciu miesięcy od dnia wysłania przez Operatora ww. wezwania, Operator uprawniony będzie do:
    • Awaryjnego Otwarcia i umieszczenia Depozytu w zbiorczym sejfie należącym do Operatora;
    • złożenia wniosku o wyrażenie zgody na złożenie Depozytu do depozytu sądowego;
    • sprzedaży przedmiotu Depozytu w toku licytacji, nad którą urzędowy nadzór sprawować będzie komornik sądowy lub notariusz;
    • w przypadku depozytów niezbywalnych (niemających wartości handlowej lub o niewielkiej wartości handlowej) Operator może dokonać zniszczenia przedmiotu Depozytu po 12 miesiącach od dnia zakończenia Umowy, a z czynności tej zostanie sporządzony protokół;
    • przekazania przedmiotu Depozytu uprawnionym organom w przypadku gdy Depozyty są niezgodne z prawem lub wymagają szczególnego zezwolenia.
  9. Jeżeli Klient nie odbierze Depozytu i nie zwolni Skrytki do dnia zakończenia Umowy, zobowiązany on będzie do zapłaty wynagrodzenia za bezumowne korzystanie ze Skrytki w wysokości 500% opłaty podstawowej wynikającej z Umowy za każdy rozpoczęty miesiąc użytkowania Skrytki po zakończeniu Umowy.

 

Reklamacje

  1. Klientom przysługuje prawo do złożenia reklamacji poprzez dokonanie zgłoszenia pod adresem e-mail: sklep@mennicaskarbowa.pl lub bezpośrednio w budynku, gdzie znajduje się Skarbiec. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane:
    • oznaczenie Klienta;
    • oznaczenie umowy oraz potwierdzenie dokonania płatności za Najem Skrytki;
    • przedmiot reklamacji;
    • uzasadnienie reklamacji.
  2. Operator dochowa wszelkiej staranności, aby reklamacje były rozpatrzone najpóźniej w terminie 14 dni od ich otrzymania.

 

Zastosowanie przepisów dot. przeciwdziałania prania pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

  1. Operator jest instytucją obowiązaną w świetle przepisów Ustawy AML oraz Ustawy SIF.
  2. Klient w sytuacji, kiedy Operator zobowiązany jest do zastosowania przepisów zawartych w Ustawie AML, Ustawie SIF lub procedurach wewnętrznych dotyczących w/w Ustaw, zobowiązany jest do poddania się wymaganej weryfikacji. Negatywna ocena ww. weryfikacji lub brak możliwości jej przeprowadzenia może stanowić podstawę do odmowy zawarcia Umowy lub do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym.

 

Postanowienia końcowe

  1. Regulamin oraz Umowa, jak również Cennik stanowią całość porozumienia pomiędzy Operatorem a Klientem.
  2. Z chwilą zawarcia Umowy, Klient wyraża zgodę na obciążenie Depozytu zgodnie z przepisem art. 306 § 1 Kodeksu cywilnego prawem zastawu, w celu zabezpieczenia wierzytelności przysługujących od Klienta na rzecz Operatora.
  3. Zawierając Umowę, Klient oświadcza, że zapoznał się z postanowieniami Umowy oraz Regulaminu, akceptuje je i nie wnosi do nich zastrzeżeń.
  4. W przypadku sprzeczności pomiędzy treścią Regulaminu a Umową, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy.
  5. Wszelkie spory wynikające lub związane z Umową, za wyjątkiem, gdy Umowę zawiera Klient będący konsumentem lub traktowany jako konsument na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa, rozpoznawane będą przez sąd właściwy dla siedziby Operatora.
  6. Klient zobowiązany jest do zachowania w poufności informacji dotyczących warunków przechowywania Depozytów oraz zabezpieczenia Skrytek oraz Skarbca.
  7. Operatorowi przysługuje prawo zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.:
    • zmiany powszechnie obowiązujących przepisów, jeżeli w wyniku tej zmiany Operator jest prawnie zobowiązany do zmiany Regulaminu,
    • zmiany w systemach informatycznych lub systemach zabezpieczeń dostępu do Skarbca lub Skrytek, jeżeli ma wpływ na treść Regulaminu i powoduje konieczność modyfikacji jego brzmienia,
    • wydania wyroku sądowego lub decyzji administracyjnej, jeżeli Regulamin zawiera postanowienia analogiczne do poddanych ocenie sądu lub organu, które ze względu na treść wyroku lub decyzji wymagają zmiany Regulaminu,
    • wydania urzędowej lub sądowej interpretacji przepisów, jeżeli dotyczy materii objętej Regulaminem i w wyniku ich wydania zaistnieje potrzeba zmiany Regulaminu,
    • konieczności dokonania korekty oczywistych omyłek lub błędów pisarskich albo uzupełnienia luk lub nieścisłości w Regulaminie nie dających się usunąć w wyniku wykładni jego postanowień.
  8. Operator nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszczerbek depozytu powstałe na skutek działania Siły Wyższej.
  9. W przypadku niewyrażenia zgody na wprowadzenie zmiany w Regulaminie Klient ma prawo wypowiedzenia Umowy przed datą wejścia ich w życie.